Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
Juridisk navn: FairPet ApS
Cvr-nr.: DK39953293
Adresse: Navervej 6 C, 7430 Ikast
E-mailadresse: info@fairpet.dk
Telefonnummer: 9851 0100

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
Juridisk navn: FairPet ApS
Cvr-nr.: DK39953293
Adresse: Navervej 6 C, 7430 Ikast
E-mailadresse: info@fairpet.dk
Telefonnummer: 9851 0100

Priser og betaling
Alle produktpriser er incl. Moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

På fairpet.dk kan der betales med:
• VISA/Dankort
• VISA Electron, MasterCard Debet
• eDankort
• Mastercard, VISA, JCB, American Express, Diners
• Bankoverførsel (obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor)

Der tages ikke gebyr ved betaling med kort eller netbankoverførsel på Fairpet.dk.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra fairpet.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Ved betaling med bankoverførsel skal betaling ske forud og vi sender først varen EFTER betaling har fundet sted.

Ordrebekræftelse
Når du har købt en vare, modtager du straks en ordrebekræftelse pr. e-mail. Ordrebekræftelsen indeholder blandt andet et ordrenummer, kundens navn og adresse, betalingsmåde, leveringsadresse, en oversigt over de bestilte varer og kontaktdetaljer for os. Du bør gemme ordrebekræftelsen.

Levering
Vi bestræber os på, at levere varen så hurtigt som muligt.
Når du handler i vores webshop, garanterer vi levering indenfor 4 hverdage, såfremt foderet er på lager. Hvorvidt det er det, fremgår af hver enkelt fodertype. Bemærk, at såfremt der er en vare med længere leveringstid, pga. restordre eller andet, sender vi hele ordren samlet, når alle varer er på lager. Levering sker i samarbejde med GLS og på følgende måder:
1. Med kvittering for modtagelse: Fuld erstatning for pakken, hvis den beviseligt ikke er leveret.
2. Uden kvittering, hvor kunden har givet tilladelse til at GLS stiller pakken: Det sker på eget ansvar, og vi erstatter ikke pakker, der bortkommer efter levering.
3. Levering til arbejdsadresse eller anden adresse med modtager kvittering: En person som kunden har valgt, kvitterer for modtagelsen. Der er fuld erstatning for bortkomne pakker
BEMÆRK: Leveringsforsøg sker kun EN gang. Er der ingen til at modtage varen, eller kan chaufføren ikke komme ind i opgangen eller andet, tages varen med til centralen, hvorfra den returneres til os. Ny fremsendelse sker på kundens regning, også selvom ordren oprindeligt var fragtfri.

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse.
Varer under 1 kg. – 57 kr.
Varer under 20 kg. – 67 kr.
Varer under 29 kg. – 67 kr.
Samlet køb over 700 kr. leveres fragtfrit.

Leveringstiden må forventes at være 2-4 hverdage på lagervare. Vi leverer til Danmark, Grønland og Færøerne. Der skal forventes højere fragt til Grønland og Færøerne.

Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på email info@fairpet.dk, eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Endvidere skal du anfør ordrenummer så vi kan finde din ordre i systemet.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
1. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
FairPet
Navervej 6 C,
7430 Ikast

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Du skal vedlægge kopi af faktura eller ordrebekræftelse.

Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
FairPet
Navervej 6 C,
7430 Ikast

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Du skal vedlægge kopi af faktura eller ordrebekræftelse

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Er du forhandler gælder det, at defekte varer skal returneres, med henblik på erstatning. Vi erstatter ikke varer, som ikke sendes retur. Der kan i særlige tilfælde indgås anden aftale vedr. returnering med FairPet, men denne skal gøre pr. email eller skriftligt.

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Oplysninger afgivet til fairpet.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Personoplysningerne registreres hos FairPet ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på fairpet.dk er Fernando Luis Mendez – flm@fairpet.dk

Som registreret hos FairPet har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@fairpet.dk.

Cookies
På fairpet.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på fairpet.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere fairpet.dk.

Et lille ekstra godt råd
Når du handler på internettet så benyt kun sider der oplyser firmanavn, adresse, telefonnummer og e-mail. På denne måde kan du altid komme i kontakt med virksomheden efter afsluttet handel.

FORHANDLERE:
Forhandlere har en minimums bestilling på 10.000 kr. for at opnå bedste forhandlerpris. Ved bestilling under denne minimumsmængde betales fragt efter regning fra fragtmand, eller – hvis mindre portioner – efter gældende vægt, takst mv. fra GLS, inkl. Dieseltillæg og moms.
Bemærk, at ved erhvervskøb gives ingen fortrydelsesret eller 1 års reklamationsret.

Storkunder og andre rabatter:
Der gives som udgangspunkt ikke rabat. Vi gør alt hvad vi kan for at holde priserne på foder nede – også for dig, der har stor hund, og som altså har et større foderbudget (som jo er selvvalgt). For at kunne dette, er vi nødt til at undlade annoncering i stor stil, reklamegaver mv. som mange af vores kolleger i branchen er mere gavmilde med. Rabatter skal finansieres. Typisk med højere priser, eller dårligere kvalitet. Vi ønsker ingen af delene.
Som storkunde har du dog mulighed for at opnå en kvantumsrabat, afhængig af, hvor meget du bestiller, dog mod betaling af fragt. En storkunde er på min. 20 sække.

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til FairPet Aps. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret 09.11.2018

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
FairPet
Navervej 6 C,
7430 Ikast
E-mail: info@fairpet.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

______________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn:
______________________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:
______________________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)